mandag 8. juni 2009

Da har vi vært hos vet...

.... Toiwo har blitt dratt i og trykket på samt dopet ned og røntget.

Det de fant er en betennelse i venstre kneledd. Og da er det jo Toiwo-logikk å knekke litt i det motsatt benet ? ;))

Han har som sagt overhode ikke gitt uttrykk for smerter eller ubehag, men alt annet av prøver og røntgenbilder er helt utmerkede, så noen annen forklaring på knekkinga hans har vi ikke.

Må le litt av Pelsherren, han fikk en forholdsvis liten dose å sove på. Sovnet kjapt, men når han skulle vekkes igjen måtte de til med dobbeldose. Etter å ha ventet på at han skulle våkne av seg selv en stund måtte vi rett og slett "dra" ham i gang.
Blikket hans opp på meg når han ikke fikk ligge i fred og sove videre var ubetalelig !!!
Veterinærklinikken er vel det stedet han misliker mest her i verden tror jeg, så da han skjønte at han endelig skulle ut derfra satta han opp farten ! Det vil si, han økte sjangletempoet ;)
Nok et "dette skal du få igjen for!!!!" blikk på meg, så trakk han pusten dypt, koblet inn autopiloten og sjanglet meget målrettet ut derfra (hadde ikke engang tid til å kikke på de andre på venterommet) ut døra, en liten stopp for å finne bilen og så strake vegen bort til bilen.
Strak som i "strak med 3,7 i promille" ;))

Endelig fremme ved bilen skjønte han jo at å hoppe inn for egen maskin ikke ville funke og da var med ett blikket hans hans litt mer hyggelig. "Øh, mutter`n, jeg trooor jeg trenger litt hjelp jeg, kunne du kanskje gitt meg en hånd ? " Med et lite touch av "er tross alt din feil at jeg ikke klarer detta sjæl så... "

Helt utrolig talende blikk på disse Lappisene våre ? :)))

Så nå blir det medisiner i 2 uker, lovte vet`n at jeg skulle ringe etter de 2 ukene og selvsagt før om dette med "kneknekkinga" tiltok. Da blir det nevrologiske undersøkelser osv.

Så nå gjenstår det igrunn bare å få i særingen pillene...

Tusen masse takk for all oppmuntring, folkens !!! Kjempegodt med en slik bloggegjeng :)))))))

6 kommentarer:

  1. Godt gjort av deg Å LE når han måtte ha dobbel oppvåkningsdose! Du var nok ikke så tøff som det høres ut til, men du ante vel at denne herren har ett godt sovehjerte ;o)

    Håper så inderlig at pillene hjelper nå da! Han holder seg vel litt i ro ei stund,kanskje...

    SvarSlett
  2. Var så strålende fornøyd med at det "bare" var kneet som hadde fått seg en liten smell så det var igrunn bare deilig å kunne le av den trøtte kroppen :)) Jeg stoler veldig på veterinæren vår og vet at han har blitt grundig sjekket, bare følelsen av alltid å bli tatt på alvor er deilig !

    Og å be Toiwo om å være litt i ro skal nok gå greit ;))

    Ikke for det, hadde vært fint om han våknet til litt før vi skal ta MH til helga, dèt skal bli skikkelig spennende og morsomt !

    SvarSlett
  3. Godt å ha en slik veterinær tilgjengelig.

    Den MH-testen blir jo veldig spennende! Kanskje ikke for Toiwo - tipper han er like uberørt av omgivelsene uansett hvor han er :o) Lykke til uansett. Da må du filme og/eller ta masse bilder!!

    SvarSlett
  4. Hanne og Bienna8. juni 2009 kl. 13:31

    Så bra at dere forhåpentligvis har funnet feilen!! Du skriver så levende at jeg ser hele veterinærbesøket for meg og må smile her jeg sitter. De har virkelig et veldig talende blikk disse dyra våre!!

    SvarSlett
  5. Så bra at dyrlegen fant ut av det, og at det går å behandle! God bedring til deg, Toiwo!

    SvarSlett
  6. Toiwo hilser og takker ! :))

    Toiwo er like fornøyd med livet som (nesten) alltid, gromler i vei mens han ruller rundt ute på plenen her :D
    Mao ikke synlig plaget av vondt kne :)

    SvarSlett