tirsdag 4. august 2009

Lure tissesteder og andre valpegleder ;o)

Selv om man er en av verdens mest herligste valper, kan man ikke se, eller oppføre seg, smart heeeele tiden, kan man vel?

Jârki, 3 august-09 002

Her er da Järki iført fjorårets modell av solskygge….synes forøvrig den turkise fargen står flott til pelsens brune nyanser ?

(Sjekk øra da! Nydelig når de er i ferd med å reise seg vel ?? )

 

Finnes mye her i væla som er ustyrtelig festlig å leke med… vi nevner, gamle hullete sokker….gamle, utgåtte sandaler… oppvaskbørste er en sikker vinner ! For ikke å snakke om solskyggen da…..

Jârki, 3 august-09 004

Vi syntes Tælpen (valpen altså) egentlig begynte å vise en stadig bedre blærekontroll og var strålende fornøyde med stadig færre uhell inne…så fant vi Det Hemmelige Tissestedet. Avslørt av små, våte poteavtrykk. Behøvde ikke å være Stor Sporfinner for å følge dem nei ;o)

Der var det bløtt. Veldig bløtt.

Dette fant vi sent i går kveld. Nå som han har skjønt at Det Hemmelige Tissestedet er avslørt har jeg blitt våt på sokkene 2 ganger. Så mye for “stadig flinkere til å si fra! “ ;o)

Åh ! Må jo fortelle at han fikk sin første rå oksehalebit i dag ! Stor stas ! Det ble slafsing, sikling, grumling og en MEGET konsentrert tygging ! Når det bare var brusken igjen byttet jeg den mot en godbit og lot Toiwo tygge i seg resten. Det var nesten greit ;o)

Forsøker å være påpasselig med å gjøre ting litt hver for seg med guttene, i dag tok Tom med seg Toiwo for å besøke en kompis mens Järki-tælpen og jeg tok en tur ned for å kikke på agilitytrening. Du verden så stor og til dels skummel verden er uten storebror ! Men, etter å ha fått betraktet verdenen litt sittende mellom mine ben var den ganske ålreit allikevel ;)

Tidligere i dag hadde sambo og jeg med begge to ned til Mjøspromenaden, en fin tursti som går helt ned til Mjøsa. Pelsgutta koste seg stort, Järki plumpet ut i vannet og hadde det helt storveis :o)

Det eneste som ikke går heeelt glatt for tiden er at han har en tendens til å stresse seg opp og plage vettet av Toiwo når det er natta. Den uka vi var på tur måtte hundene sove i bilen, i bura der pga været. Første kvelden hjemme var småen helt propell og fikk ikke roet seg. Vi hentet inn buret, la ham der og han sovnet tvert.

Er kanskje ikke så rart, èn uke er lenge det for en slik småttis. Så nå står det et bur på soverommet og vi tar det grdvis med å venne ham av med det igjen :)

Ellers går det overraskende fint med 2 brune pelsgutter i hus! Men, deilig at sambo har ferie, alt er definitivt enklere når man er 2 ;o)

5 kommentarer:

  1. Å så koselig :o) Slike små tisselabbespor er jo bare søte. Nå minnes jeg hvor gossine de bittesmå mjuke valpepotene er!!!

    Han er ikke fullt så tøff uten storebror,nei! De blir sikkert fort avhengige av hverandre, lurt å ta dem litt hver for seg iblant :o) men du å du så heldige de er som er to, de og..

    Vær så snill og vis ham fram på Furuodden...

    SvarSlett
  2. Hehe.. de er jo så goselige disse små da!! Har funnet noen sånne tissespor her hjemme også :) Nå har Nemi bare tisset inne 1 gang på tre dager.. men som med Lana så regner jeg med mange tilbakefall i løpet av hennes valpetid ;)
    Man blir ikke stueren over natten.. hehe.. sånn er det jo med menneskebarn også.. hadde man bare kunnet ha bleie til hundevalper også!! Så lett det hadde vært å hatt valp da!! :)

    Ja kan tenke meg det er deilig at sambo har ferie.. min jobber fortiden om kvelden.. så jeg er helt alene.. litt slitsomt da, men det går så fint! De sover i grunnen veldig mye.. sliter hverandre ut tror jeg :)

    SvarSlett
  3. Ja, dette er sjarmen med en valp. Det er rart å synes det er koselig, men sånn er det. Det er nå en følger alle framskrittene og det er moro. Det skjer noe fra dag til dag. Åh, jeg er misunnelig.

    SvarSlett
  4. Hmmm..ja tiden går jammen med fort når man har valp...Kom plutselig på at jeg aldeles ikke har noen tisse spor lengere jeg..Plutselig en dag er det over, og de søte små rampene vokser seg til og blir flotte ungdommer...Kos dere masse med småtten da, det går så fryktelig fort over!!!

    SvarSlett
  5. Så koselig lesing, det er noe med disse valpene;o) herlig å kunne "mimre"litt, når jeg leser om tælpen, han høres jo så utrolig herlig ut.

    SvarSlett